Lure ledere

kr 298,00

Lure Ledere» i salg igjen!!

Nytt opplag av boken om begeistringslederne!

Nå kan du lære hvordan 11 begeistringsledere gjør medarbeidere og eiere til vinnere og skaper enestående resultater. I den tredje boken av suksessforfatterne Trond Haugen og Jon Morten Melhus (samlet opplag hittil er over 40.000), «Lure Ledere  –  Begeistringsledere skaper vinnere og enestående resultater» finner du både klassisk og fersk teori om ledelse og 11 cases fra meget vellykkede virksomheter med begeistrede medarbeidere og fornøyde eiere.

Kjøp den hos din nærmeste bokhandler eller bestill her:

 

Varenummer: lure-ledere Kategorier: ,

Beskrivelse

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Se, Bli sett og Involvér

Lure Ledere er lure fordi de er flinke til å SE, BLI SETT av og INVOLVERE sine medarbeidere. I denne nye boken fra forfatterne av suksessbøkene”Latterlig Lønnsomt” og ”Begeistring” (med nærmere 40.000 i samlet opplag) kan du lese teorien bak og hvordan tolv begeistringsledere fra private, offentlige og ideelle virksomheter i praksis skaper vinnere blant både medarbeidere, eiere og kunder.

Boken har tre teorideler om hva vi mener kjennetegner en begeistringsleder – SE, BLI SETT og INVOLVER, med interessante data fra norsk og internasjonal forskning om hvorfor denne lederstilen gir enestående resultater.

Dessuten offentliggjør vi vårt nyeste Begeistrings-Barometer, også denne gangen gjennomført i samarbeid med TNS Gallup, med spennende dokumentasjon: Begeistrende ledere øker i tillegg til medarbeidernes engasjement i jobben, også kundelojalitet og produktivitet – og dermed lønnsomheten. Og deres medarbeidere har lavere sykefravær og er mindre stresset, de presterer bedre, skaper bedre resultater og er mer fornøyd med tilværelsen.

Les om hvorfor passiv ledelse er en høyrisikosport både for medarbeidere og eiere, hvordan lære å få flaks, hvorfor lederes sexliv er dårligere, og hva som kjennetegner skandinavisk lederstil. Fotograf Raymond Mosken har medvirket til at dette har blitt en glad og lekker bok med flotte portretter av de intervjuede og noen humoristiske av forfatterne.

  • Hvorfor mener Storebrands Idar Kreutzer, som fikk prisen Kunsten å lede i 2006, at flere vinnere skapes ved å tilrettelegge for et mangfold av medarbeidere?
  • Hvordan leder Gunvor Ulstein, Årets forretningskvinne i 2006, et globalt konsern i moderne skipsbygging i en kommune med under 7000 innbyggere?
  • Møt Stein Kvaløy og hans medarbeidere på Radiumhospitalet som beholder gløden også når de går fra seier til tap.
  • Hvorfor er IT-ingeniørene til Knut Magne Risvik i Google pålagt å bruke tjue prosent av arbeidstiden på egne prosjekter?
  • Hvor mener ISS at ledernes”dødsfelle” er?
  • Hvorfor mener Bjørn Iversen at fiskekasting i Seattle er et bra inspirasjonsprogram for milliardbedriften Telenor Global Services?
  • Hvorfor har ikke Handelsbanken, Nordens tredje største bank, hverken sentrale budsjetter, strategier eller kampanjer?Hvordan blir Finn.no markedsleder ved å være feil-tolerant?
  • Hvorfor er barnehageledere, som i Brøttet Barnehage, arbeidslivets beste ledere?
  • Hvordan styrer Veritas medarbeidere fra 20 ulike nasjoner i Kina?
  • Kjersti Fløgstad i UNICEF forklarer hvordan latter og humor er helsekost for medarbeiderne i hektiske og lange dager.

Dette er en inspirerende og lærerik bok for ledergrupper, HR-medarbeidere, ledere og alle som har ambisjoner om å bli ledere.

 

 

Tilleggsinformasjon

Vekt 1 kg
Dimensjoner 10 x 10 x 10 cm