Slik får du suksessrike team

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Det er ikke tilfeldig når team oppnår svært gode resultater. Her er seks kjennetegn på suksessrike team.

Six Habits of High-Performing Teams

High-performing teams don’t just happen by accident. Here are a few habits that great teams do consistently:

1. They Do Things on Purpose:
They communicate and celebrate a sense of purpose, so that every team member understands clearly what it is they are trying to achieve. In surveys, an average of 7 out of 10 team members don’t understand the true purpose of their team, and yet research into effective team behavior suggests the #1 most important factor in building a strong team is ensuring everyone has a clear understanding as to why the team exists and what it is they are trying to achieve.

Team graveyard

2. They Huddle Up:
Communication is everything when it comes to building a great team, which is why so many high-performing teams commit to short (5-10 minutes), daily, standing up team huddles.

3. They Celebrate:
In addition to celebrating individual accomplishments, they define and celebrate key team milestones.

4. They Embrace Diversity:
As the old saying goes, «If you have two employees, executives, or managers who think alike – one of them is redundant!» Great teams don’t try to build monolithic beasts where everyone acts and thinks the same, they understand that greatness happens when everyone is allowed to shine and bring their own perspective and strengths to a united cause.

5. They Embrace Healthy Debate:
An absence of any conflict or debate on a team may be a sign of a dysfunctional team. The absence of heated debate might indicate apathy, complacency with the status quo, a lack of passion, or an inability to share uncomfortable truths or differing opinions – which can lead to dangerous group think. Healthy teams encourage healthy debate focused on ideas, never personalities.Team hole in boat-kopi

6. They Have Fun!
A study reported in Scientific America found that the most effective team meetings were those meetings where participants engaged in a lot of joking around and good-humored banter. Having fun builds trust within teams, lowers tension, sparks creative thinking and fuels more positive conversations. And there’s a rubber chicken and egg relationship: Humor helps build a stronger team, but it also reflects a successful, healthy and inspiring team.


Takk til Mike Kerr, www. http://mikekerr.com/.

Les også

8 millioner grunner til at ansatte styrer produksjonen Lønnsom involvering og ansvarliggjøring Toyota overtok på midten av 1980-tallet Fremont bilfabrikk i USA, som var en av General Motors verste, – kjen...
Smart Skatteetat! Skatteetaten i Danmark har forenklet og prioritert arbeidet sitt på en smart måte. De har grovt delt danskene inn i tre kategorier: 1. De som ka...
Begeistring på jobben i 80 dager: MELHU$☺︎METODEN Mer energi og entusiasme på 3 måneder! MELHU$☺︎METODEN er et kostnadseffektivt og engasjerende prosjekt som ikke stjeler arbeidstid, men integreres i...
TEST: JOBBER DU PÅ EN GOD ARBEIDSPLASS? Du finner svaret på resultatene av din score på spørreundersøkelsen under spørsmålene. Undersøkelsen er presentert i Dages Perspektiv og laget av  Liz...
Sov deg smart! Ernest Hemingway var klar på at du bør alltid avslutte dagens skrivingen med en uferdig setning, for eksempel: "Hun slo opp vinduet bare for å finne ....
Sparer bøtter av tid med tavler og stående møter I lokalene til Stig og Stein Idélaboratorium var et av møterommene (se bildet) innredet kun med ståbord, det var pukkstein på gulvet, som var nokså ub...
10 ting super-vellykkede mennesker gjør i lunsjen Av David Winograd, The Huffington Post Før du kaster innpå nok en lunsj ved skrivebordet, med øynene limt til dataskjermen, får du her litt mat til...
15 ting suksessrike mennesker gjør mandag morgen De første timene etter helgen er viktige. Få en god start på uken. "Dyktige mennesker kompenserer for å unngå en stressende mandag, og de bruker sine ...