Similar Posts
De tre fundamentale reglene for bedriftens suksess
De tre fundamentale reglene for suksess: Michael E. Raynor and Mumtaz Ahmed har gjennomført en studie av 24 453 bedrifter over 44 år, skriver Harvard Business Review, og de konkluderer med følgende tre forutsetninger for suksess:
Lønnsomt og innovativt kontorkaos
Skrivebordspynt, kontormoro og gratis gourmetmat styrker produktivitet og samarbeid i Google. I dag er det nærmeste standard at skrivebordene til…
Hvorfor vi tror DYRT = BRA
Smykkebutikken solgte ut smykkene da de doblet prisen. Uten å reflektere over det, forenkler vi nemlig livene våre med såkalte automatiske snarveier. I det lange løp er en slik satsing på snarveier kanskje den mest rasjonelle og riktige tilnærmingen i våre kompliserte liv – men i blant bommer vi, som for eksempel at «dyrere er bedre».
Den store hestemøkk-krisen i New York i 1894
I 1894 la 160.000 hester igjen over en million kilo med hestemøkk i New Yorks gatene – hver eneste dag!…
Årets morsomste stillingsannonse – de må ikke være formelle og kjedelige
Se denne utrolig sjarmerende annonsen fra Finn.no: Uselvhøytidelig analytiker Innsiktsavdelingen i FINN består av et utviklerteam og et analytikerteam. Utviklerteamet…
Friske Frank Zappa-sitater
Joe Pyne var den første konfronterende og bøllete TV-verten, kjent for å krangle med både gjester og publikum. Han hadde…