Lønnsomt 10/5-program styrker omdømmet

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

105-RuleSmå ting kan gjøre en stor forskjell når det gjelder å øke sosial støtte og bedre arbeidsmiljøet. Ochsner Health System, et av Louisianas største non-profit sykehus, fikk positive målbare resultater både i arbeidsmiljøet og i pasienttilfredshetsskåren ved å iverksette et svært enkelt program som kalles «10/5-programmet», utviklet av Ritz-Carlton:

  • Når de ansatte møter en annen person på sykehuset nærmere enn 10 fot (drøyt 3 meter), må de ta øyekontakt og smile.
  • Når de møtes nærmere enn 5 fot (ca 2 meter), må de si «Hei!».

I løpet av ett år registrerte sykehuset en 5% økning på Press Ganey’s «Likelihood to Recommend»-skår, en 2,1% økning i antall unike pasientbesøk, og betydelig forbedring i pasienttilfredshetsskåren. Ochsner Health System omsatte for $ 1,8 milliarder i 2011. Så selv en 0,1 prosent økning i omsetning gir millioner av dollar de kan bruke til å behandle flere syke mennesker. Det gir en helt ny mening til uttrykket «million-dollar smile.» Latterlig enkelt, men likevel overraskende effektivt.

Klikk her for bokpakken med flere hundre tips og mer enn 30 inspirerende cases om å skape mer begeistring og bedre resultater på jobben i denne bokpakken.

Ta kontakt for å høre mer om foredrag og rådgiving for å skape mer smil, glede – og bedre resultater – for din virksomhet.

Klikk her for å lese mer om 10/5-programmet.

 

Les også

Mer engasjerende og effektive møter? Går dere ut av møtene med mer energi enn da dere kom inn? Hvis ikke, sliter dere sannsynligvis med en del ulønnsomme møter Engasjér lederne og m...
”Nå må du være fornuftig, da!” Eller: ”Business is entertainment”  Av Jon Morten Melhus Forleden sa en seksåring til meg: ”Mamma synes alltid jeg tegner så fint, til og med når je...
To vinnere av United Airlines-skandalen Husker du flypassasjeren som United Airlines i påsken slepte blødende mellom seteradene fordi han ikke frivillig ville gå av det overbookede flyet? ...
Norges første bok om begeistring – nå i 4. opplag Masse humor og inspirasjon, cases, forskning og empiri om å skape engasjerende og suksessrike virksomheter "Begeistring!" nå i 4. opplag «Begeistr...
Lønnsomt og innovativt kontorkaos Skrivebordspynt, kontormoro og gratis gourmetmat styrker produktivitet og samarbeid i Google. I dag er det nærmeste standard at skrivebordene til ans...
Er det en menneskerett å være sur? Av Jon Morten Melhus "Du kommer lenger med et smil og en pistol, enn bare et smil", skal Chicagos ukronte forbryterkonge Al Capone visstnok ha sagt...
Slik kan Julenissen bli en mye bedre sjef! Det er travle tider hos Julenissen denne uken, og da kan lederskapet gå litt på halv tolv. Her er syv gode tips til hvordan Julenissen kan bli en bed...
Tidenes morsomste sikkerhets-informasjon! Southwest Airlines er et av verdens mest lønnsomme flyselskap, og samtidig et av de mest populære hos kundene. Når du ser denne sikkerhetsinformasjone...
Motivasjonsforedrag om begeistring for ledere og medarbeidere Få mer begeistring, energi og bedre resultater hos medarbeidere og ledere med faglige, men humoristiske inspirasjonsforedrag med Jon Morten Melhus.  ...