Legendarisk om «work/life-balance».

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Ett av mange udødelige verk fra 80-tallets mest legendariske, kunstneriske og kreative reklamebyråer, Haugen & Maning.

Work/life-balance er kanskje enda mer påkrevet i dag enn da Hans Haugen og Per Maning i den gang Norges mest kreative reklamebyrå, Haugen & Maning, kreerte dette postulatet på begynnelsen av 80-tallet.

Men selv om mye kan bli bedre og det er store variasjoner, er norsk arbeidsliv i dag heldigvis helt i verdenstoppen når det gjelder work/life-balance.

Les også

Motiverer ansatte uten pisk og gulrot Det er pussig at ikke flere virksomheter tar utgangspunkt i hva som motiverer medarbeiderne til å gjøre en enda bedre jobb...
Transformasjonsledelse er lønnsom ledelse Både internasjonale og norske studier viser at det er en sterkere sammenheng mellom transformasjonsledelse og effektivitet i organisasjoner enn med no...
Slik kan Julenissen bli en mye bedre sjef! Det er travle tider hos Julenissen denne uken, og da kan lederskapet gå litt på halv tolv. Her er syv gode tips til hvordan Julenissen kan bli en bed...
Derfor lønner det seg å ha god humor på jobben Tør du å bruke humor når du leder kollegene dine? Om ikke vil du trolig få en aha-opplevelse når du prøver det. TEKST: GURO THOBRU, Publisert på Lede...
Humørløse ledere  Av Jon Morten Melhus, forfatter og rådgiver Hvordan er sjefen din? - Den som mangler sans for humor, har et alvorlig problem og bør ikke gi...
Slik vil ledere ledes Det er feil å tro at ledere ikke trenger ledelse I en ny undersøkelse har Væksthus for Ledelse – et dansk nettv...
Motivasjonsforedrag om begeistring for ledere og medarbeidere Få mer begeistring, energi og bedre resultater hos medarbeidere og ledere med faglige inspirasjonsforedrag med Jon Morten Melhus. Medarbeiderforedrag...
Bøker om humor, begeistring, lønnsomhet og ledelse Humor & Lønnsomhet har utgitt en rekke inspirerende bøker om å skape mer humor, bedre ledelse og mer lønnsomme arbeidsplasser. Klikk her for å be...
Svømte gaffa-selgerne til suksess Lekne veddemål er en smart måte å inspirere et team til å nå målet. Jack Kahl var administrerende direktør i selskapet Manco, som produserte gaffa-tap...
8 millioner grunner til at ansatte styrer produksjonen Lønnsom involvering og ansvarliggjøring Toyota overtok på midten av 1980-tallet Fremont bilfabrikk i USA, som var en av General Motors verste, – kjen...